Nödvändig shopping!

151028TäbyE02

Idag blev det en repa till Täby Centrum. Det är verkligen långt mellan gångerna. Jag hatar detta stora Centrum!

151028TäbyC01

Trots att det inte fanns många lediga platser på den parkering där vi ställde bilen så var det inte mycket folk här.

151028shoppat

Jag behövde köpa lite smått och gott på Kjell & Co., en av mina favoritbutiker!

151028mobilpenna

Jag behövde en mycket viktig pryl, en Ministylus med hörlursfäste, så att den alltid hänger ihop med mobilen.
Nödvändig då jag ska skicka SMS.

151028lunchkrog

Jag vägrar, att äta lunch i Täby C, så det blev en lunchkrog på vägen hemåt.

151028lunchbuffé

Jag gillar det här stället, för att de har buffé.

151028dagens

Idag blev det naturligtvis viltfärsbiff med kantarellsås.

151028film

Nästa stopp på hemvägen blev vid en ICA-butik, där vi handlar väldigt sällan. Ingen av oss gillar den butiken.
Men jag skulle kolla om de hade ICA:s frysta Skogssvampsås, så att jag kan lägga upp ett lager, så att vi har till en födelsedagsfamiljelunch.
Jag planerar nämligen en sådan, eftersom Barnbarn nr 1 snart fyller 24 år.
Den här filmen till extrapris köpte jag i alla fall.

151028höstlöv

I lördags efter höststädningen i kvarteret fanns inte ett enda löv här!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.