Vårt största i-landsproblem?

141204mobilen

Äntligen har folk upptäckt hur beroende vi har blivit av mobilen, Henrik Schyffert t.ex.
Nu blir det tydligen modernt igen med flip phones i stället för smart phones.
Synd att vi inte har några kvar, de försvann alla snabbt, när barnbarn nr 2 började förbruka mobiler i rask takt.

150403mobiler

Jag har ju börjat med att samla in alla mobiler vid våra familjeluncher.
Det blir mycket trevligare vid matbordet då.

Man borde nog göra så på vissa arbetsplatser också under arbetstiden. Totalt sett går det nog åt många arbetstimmar till privat användande.
Men det är väl praktiskt omöjligt.

Mitt i allt elände något positivt: det är parfymfri vecka nu.
Jag är inte allergisk och jag drabbas inte av någon andnöd eller så, men det är förmodligen för att jag har ovanligt bra luktsinne som jag bara inte står ut.
Om jag t.ex. suttit på bussen och en parfymstinkande dam satt sig bredvid mig, så har jag måst flytta på mig.
Vi hade på jobbet en medelålders sekreterare som sprayade parfym över hela sig flera gånger om dagen. Jag kunde inte sitta eller stå bredvid henne.

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.