Nu kommer värmen!

Kan man hoppas, att det inte blir några fler minusgrader nu.

Jag har ljuskänsliga ögon och har dåligt med hår på huvudet (för varmt med peruk), så jag har många solskärmar i olika färger och mönster. Den där fjäderliknande saken bakpå skärmen blir uttänjd efter ett tag och behöver bytas ut.

Jag har hittat – SKOSNÖREN – de är lite smalare, men de funkar!

Trapphissen är min nu. Eftersom det var Morfar, som behövde den, så fick inte jag behålla den så där utan vidare! Utan det måste göras en ny behovsprövning för mig!
Eftersom jag hade ramlat så våldsamt och fortfarande inte hade en särskilt användbar felaktigt hopläkt avbruten högerarm (avråddes från operation av åldersskäl) bl.a., så bedömdes det att jag hade behov av den!

Morfar hann provåka i trapphissen en gång, medan montören var kvar. Sedan blev det inga fler åk för hans del!

Nu är jag snart klar med allt pappersarbete.
Bouppteckningen. Skatteverket behöver 2-3 månader för att sätta sina sina stämplar på den och under tiden hade jag ingen kreditvärdighet, för att jag ägde inte någonting!
Jag har nu ärvt allting. fixat till Villa- och Hemförsäkring
Fixat Lagfart
Deklarationerna
Sålt bilen och sagt upp bilförsäkringen m.m., m.m., m.m.
Magkatarren har lugnat ner sig och jag sover bättre nu.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.