Pensionärsstädning!

Hos oss är ingenting ”normalt” längre.
Stort behov för lite städning t.ex. Man får reducerat pris via Hemtjänsten, som dom anlitar, men om man har privat städtant, då blir det Rutavdrag och man får bestämma själv, alltså inget bidrag från Kommunen!
Nu blev det genom Hemtjänsten, två städare, som jag trodde skulle städa nedre våningen på två timmar en gång per månad, men dom försvann efter en timme.

Det började med att en städare plockade fram en dammvippa och viftade med den på diskbänken??? Jag har KOL, inte så lyckat, att någon går omkring i rummet och viftar med en dammvippa, när det inte har städats på två månader och det är full trafik hela dagarna i vår enrummare, som vi numera lever i. Jag hade visat dem innan en stor trave Mirakeltrasor, som sällan behöver rengöringsmedel. Man bara använder en trasa och byter till en ny, när den blir smutsig och sedan tvättar alla i tvättmaskinen. När städtimmen var över, så fanns det bara en använd trasa att tvätta!
Njaenä, det blir nog ingen repris på den här städningen!

Nu har jag i alla fall kunnat börja använda min högra hand mera, för att kunna skriva på datorn och mobilen, så det har ljusnat lite!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.